Polska szkoła w dobie „darmowej” rewolucji

Data publikacji: 27.01.2016
Średni czas czytania 1 minuta
drukuj

Tytuł: Polska szkołą w dobie „darmowej” rewolucji

Autor: Jagoda Komusińska, Łukasz Maźnica, Jan Strycharz

Rok wydania raportu: 2015

Finansowanie: Centrum Cyfrowe, EEA Grants, Fundacja im. Stefana Batorego, Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży

Opis: W bieżącym roku szkolnym uczniowie klas IV szkół podstawowych i I klas gimnazjum po raz pierwszy korzystają z książek zakupionych dzięki dotacjom MEN. Jest to odpowiedź rządu na agresywną politykę prowadzoną przez rynek wydawniczy, czego największe konsekwencje finansowe odczuwają rodzice. Celem omawianego raportu jest zbadanie reformy ministerialnej przy zastosowaniu narzędzi analizy ekonomicznej. W publikacji opisano również wpływ wprowadzenia takiej polityki rządu na rynek
wydawniczy. Raport opisuje możliwe konsekwencje tych zmian zarówno z perspektywy wydawnictw, jak i z perspektywy uczniów, rodziców i nauczycieli. Autorzy raportu podejmują również kwestię, w jakim stopniu będą to „darmowe” podręczniki, a zatem czy ich koszt nie będzie większy niż przy tradycyjnym zakupie podręczników szkolnych.

Zasięg: ogólnopolski

Język: polski

Słowa kluczowe: szkoła, nauczyciel, uczeń, młodzież, podręcznik, książka, budżet domowy, rynek książki