Intellectual Property and Folk, Arts and Cultural Festivals

Data publikacji: 26.01.2016
Średni czas czytania 2 minuty
drukuj

Tytuł: Intellectual Property and Folk, Arts and Cultural Festivals. Practical Guide

Autor: Brigitte Vézina

Rok wydania raportu: 2014

Finansowanie: World Intellectual Property Organization (WIPO)

Intellectual Property and Folk, Arts and Cultural Festivals
Fot. Etienne Valois, flickr, CC BY-NC-ND 2.0 galeria

Opis: Przewodnik pomaga odnaleźć się w meandrach prawa własności intelektualnej w kontekście organizacji festiwali, w których dominującą treścią jest twórczość ludowa, artystyczna i dziedzictwo kulturowe. Publikacja ujawnia najczęstsze wyzwania i problemy z którymi spotykają się organizacje i osoby organizujące projekty kulturalne o szerokim zasięgu z udziałem artystów i artefaktów chronionych prawem w różnym zakresie. Festiwale folkloru, tradycji, sztuki, żywego dziedzictwa kulturowego zapewniają szansę do prezentacji, wspólnotowego dzielenia się tożsamością kulturową jak i promocji różnorodnych, wartościowych kulturalnie i społecznie treści. Niewielu organizatorów ma jednak dostateczną wiedzę, jak przestrzegać reguł i mądrze budować markę festiwalu, szanować cudze i chronić własne dobra intelektualne związane z ekspresją kulturalną. To wiedza szczególnie istotna, gdy festiwal wchodzi w szerszy obieg komunikacji, staje się marką, trafia w przestrzeń usług komercyjnych. Przewodnik pozwala zbudować krok-po-kroku strategię zarządzania własnością intelektualną w obszarze różnorodnych typów festiwali.

Zasięg: światowy

Język: angielski

Słowa kluczowe: własność intelektualna, festiwal, folklor, dziedzictwo kulturowe, organizacja wydarzeń, zarządzanie w kulturze, marketing w kulturze