Critique of Creativity. Precarity, Subjectivity and Resistance in the 'Creative Industries'

Data publikacji: 01.01.2011
Średni czas czytania 1 minuta
drukuj

Tytuł: Critique of Creativity. Precarity, Subjectivity and Resistance in the 'Creative Industries'

Autor: redakcja: Gerald Raunig, Gene Ray, Ulf Wuggenig

Rok wydania raportu: 2011

Finansowanie: European Institute for Progressive Cultural Policies, Wien Kultur

Critique of Creativity. Precarity, Subjectivity and Resistance in the 'Creative Industries'
galeria

Opis: Biorąc pod uwagę coraz większe inwestycje w sektor kreatywny i podkreślanie jego pozytywnego wpływu na gospodarkę, niniejsza publikacja jest wywrotowa. Nie jest to jednak zwyczajna negacja, ale próba zrozumienia zjawiska. Książka stanowi zbiór esejów, gdzie analizuje się odrodzenie mitów tworzenia w odniesieniu do współczesnej idei kreatywności. Obecnie przeżywa ona swój renesans – ponownie odradza się. Autorzy nawiązują do dawnych mitów twórców i tworzenia – świętego trudu, uprzywilejowanej pozycji demiurgów, biblijnych kreatorów świata, samoistnych artystów-geniuszy. Tak jak dawny kreacjonizm odnosi się do koncepcji „inteligentnego projektu” (intelligent design), tak przemysł kreatywny odwołuje się do przedsiębiorców kultury.

Zasięg:

Język: angielski

Słowa kluczowe: sektor kreatywny, kreatywność, krytyka, przedsiębiorcy