Młodzi i media. Nowe media a uczestnictwo w kulturze

Data publikacji: 01.01.2010
Średni czas czytania 2 minuty
drukuj

Tytuł: Młodzi i media. Nowe media a uczestnictwo w kulturze

Autor: Mirosław Filiciak, Michał Danielewicz, Mateusz Halawa, Paweł Mazurek, Agata Nowotny

Rok wydania raportu: 2010

Finansowanie: NCK

Młodzi i media. Nowe media a uczestnictwo w kulturze
Fot. Difei Li, flickr, CC galeria

Opis: Raport jest zwieńczeniem rocznego projektu badawczego zrealizowanego przez Centrum Badań nad Kulturą Popularną Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Autorzy zastanawiają się jak nowe technologie zmieniają życie młodych ludzi w Polsce. Kluczowym elementem projektu było przeprowadzone na przełomie sierpnia i września dwutygodniowe intensywne badanie etnograficzne, podczas którego badacze poznawali życie licealistów w trzech miastach Polski. Raport, będący wynikiem badania, podzielony jest na kilka części. W pierwszym nowe technologie ukazane są jako wspomagające bliskość - pomagają zorganizować spotkanie lub kontaktować się wtedy, gdy niemożliwe jest widzenie się twarzą w twarz. Kolejne części pokazują m.in. jak "zrośnięcie" z nowymi technologiami wpływa na zintensyfikowanie życia codziennego nastolatków, także pod względem miłości. Ostatni rozdział zawiera refleksje na temat nowego uczestnictwa w kulturze i potrzeby zmiany języka na bardziej adekwatny.

Zasięg: Polska

Język: polski

Słowa kluczowe: młodzież, nastolatki, Polska, nowe technologie, internet, uczestnictwo w kulturze