Data publikacji: 01.01.2010
Średni czas czytania 1 minuta
drukuj

Tytuł: Sponsoring kultury

Autor: TNS OBOP: Marta Openchowska

Rok wydania raportu: 2010

Finansowanie: NCK, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan

Sponsoring kultury
Fot. Anne Taylor, flickr, CC BY NC ND 2.0 galeria

Opis: Sponsoring kultury nie jest jeszcze mocno zakorzenioną formą wspierania kultury w Polsce - wynika z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP. Z przebadanych 400 firm, w roku 2009 tylko 126 sponsorowało projekty z zakresu kultury. Patrząc wstecz, rzuca się w oczy niemal stały poziom (od roku 2007) sponsoringu w ogóle, a zarazem niemal niezmienny poziom sponsoringu projektów kulturalnych. Analizując budżety przeznaczone na działalność sponsoringową można śmiało stwierdzić, że kultura nie stanowi głównego obszaru finansowania przez firmy prywatne. Instytucje kultury z kolei są silne uzależnienie od środków publicznych, co przekłada się na intensywność pozyskiwania środków z innych źródeł – zarówno unijnych, jak i prywatnych.

Zasięg: Polska

Język: polski

Słowa kluczowe: sponsoring kultury, instytucje kultury, biznes, dofinansowanie