Settings and search
Przedłużamy nabór do XIV Ogólnopolskiej Giełdy Projektów „animacja + młodzież”
Rusza nabór projektów, które będą mogły zostać zaprezentowane jako dobre praktyki na XIV Ogólnopolskiej Giełdzie Projektów „animacja + młodzież” w dniach 23-25 września w Rzeszowie. Jeżeli zrealizowany przez Ciebie projekt wpisuje się w temat tegorocznej konferencji, i chcesz o nim opowiedzieć edukatorom i animatorom z całej Polski, koniecznie zgłoś swój projekt do XIV Ogólnopolskiej Giełdy Projektów!
Zespół oceniający składający się z przedstawicieli organizatorów oraz partnerów, czyli: pracowników Narodowego Centrum Kultury, Rzeszowskiego Domu Kultury, Wojewódzkiego Domu Kultury w Rzeszowie wybierze maksymalnie 18 projektów, które najlepiej wpisują się w założenia tegorocznej konferencji.
Autorzy pozostałych projektów, które nie zakwalifikują się do finałowej osiemnastki, będą mieli szansę opowiedzieć o swoich działaniach podczas sesji posterowej.
UWAGA!
W wyniku awarii w Systemie Obsługi Programów wydłużamy nabór wniosków do 9 czerwca.
Usterka została naprawiona, przepraszamy za utrudnienia.
Nabór projektów trwa do 9 czerwca 2024 r. i odbywa się za pośrednictwem Systemu Obsługi Programów NCK: sop.nck.pl
Wyniki naboru pojawią się w pierwszej połowie lipca.
Obowiązkowe szkolenie z wystąpień publicznych dla autorów/ek zwycięskich projektów odbędzie się w dn. 26-28 sierpnia r. w Rzeszowie.
Tegoroczna Ogólnopolska Giełda Projektów dotyczy tematu animacji kultury i edukacji kulturalnej w kontekście młodzieży, a w szczególności w obszarze:
- wspierania młodzieży w nauce, rozwijania umiejętności efektywnego uczenia się;
- rozwoju psychoedukacyjnego związanego z wyzwaniami okresu dojrzewania (np. profilaktyki zdrowia psychicznego, komunikacji interpersonalnych);
- działań wspierających postawy aktywności w życiu społecznym, obywatelskim, w tym promowanie wolontariatu i zaangażowania w inicjatywy oddolne (np. Młodzieżowe Rady);
- identyfikacji, eksploracji i rozwijania zainteresowań osób młodych;
- projektowania działań wraz z osobami młodymi,
- budowania więzi społecznych i wzmacnianie poczucia wspólnoty;
- rozwoju kompetencji społecznych w tym postaw liderskich (np. asertywności, autoprezentacji);
- tworzenia przestrzeni miejsc aktywności osób młodych, np. wspierających ich inicjatywy;
- inicjatyw o charakterze badawczym dotyczącym diagnozy tej grupy wiekowej, a także działań strategicznych na rzecz polityki młodzieżowej,
- podnoszenia wśród uczestników kompetencji kulturowych przyczyniających się do pełniejszego odbioru treści kultury;
- dziedzictwa przyrodniczego;
- wpływu młodzieży na przestrzeń poprzez działania twórcze (np. murale) lub włączenia młodzieży w działania związane z aranżacją przestrzeni np. parki kieszonkowe, skateparki, sale szkolne.
Projekty muszą być zrealizowane w okresie od dnia 1 stycznia 2020 do 31 sierpnia 2024 roku lub być na zaawansowanym etapie realizacji w tym czasie
Ocenie nie podlegają projekty prezentowane podczas poprzednich edycji Giełdy.
Przed wypełnieniem formularza przeczytaj zamieszczony poniżej Regulamin projektu, a w szczególności zawarte w nim kryteria oceny.
Wszystkich zainteresowanych zgłoszeniem swojego projektu zapraszamy do udziału w konsultacjach, które odbędą się 16.05.o 12:00. Opowiemy o założeniach tegorocznego wydarzenia, regulaminie i formularzu naboru.